?


  


پروژه مهر


در رابطه با پروژه مهر چيزي که قابل ذکر است اين است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهاي درس تا حدود زيادي اعتبار خود را به عنوان تنها منبعي که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهيهاي لازم را کسب نمايند ، از دست داده است . پيشرفت در کل زمينه هاي فن آوري آموزشي موجب گرديده که همه روزه اطلاعات جديد و فراواني در اختيار افراد جامعه قرار گيرد . ميزان و ماهيت چنين اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهاي درسي و در پروژه مهر به روش سنتي عرضه مي کنند قابل قياس نيست . در اين مقاله در سايت پروژه مهر قصد داريم نمونه هاي کاملي را بر اساس بخشنامه هاي آموزش و پرورش در اختيار شما قرار دهيم. در صورت داشتن هر گونه سوالي با ما تماس بگيريد.
گرچه هنوز يکي از وظايف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطي ارائه دهد اما بسيار حائز اهميت است که دانش آموزان در طول دوران تحصيل مهارتهاي ذهني فراواني چون 1. توصيف کردن 2. طبقه بندي کردن 3. پيش بيني کردن 4. تفسير کردن 5. تحليل 6. ترکيب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسي اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبي از آنها استفاده نمايند . و اين امر جز بوسيله پروژه مهر به روش نوين امکان پذير نيست.


پروژه مهر چيست ؟


حال بايد پرسيد : مهمترين عاملي که پروژه مهر براساس آن انتخاب مي شود چيست ؟ و چرا اهميت آن بيشتر از ساير عوامل است ؟


به اعتقاد صاحبنظران ، يکي از وظايف مهم آموزش و پرورش امروزي ، ايجاد محيطي است که در آن دانش آموزان نگرش خاصي از مدرسه ، حرفه و آينده خود و به طور کلي از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشي که دانش آموزان در مدرسه کسب مي کنند در جهت رشد عاطفي ، رواني و اجتماعي ايشان بسيار مؤثر مي باشد . از اين رو ، معلمان مي توانند با به کار گيري پروژه مهر مناسب ، مهارتها و نگرشهايي مانند مسئوليت پذيري ، استقلال عمل و خود آموزي را در دانش آموزان پرورش دهند .


فراخوان جديد ترين پروژه مهر در نيمه دوم تابستان جديد از سوي سازمان دانشگاه فرهنگيان اعلام شد. در اين اطلاعيه، نحوه ثبت نام و شرکت در جشنواره با جزئيات کامل ذکر شده است. اين جشنواره حول دو محور، ويژه فرهنگيان و فعالان عرصه تعليم و تربيت برگزار مي شود.


پروژه مهر همانند دوره هاي قبلي، به منظور بررسي مسائل اساسي مربوط به آموزش و پرورش، يافتن راهکارهاي مناسب جهت پرداختن به اين مسائل در سطوح مختلف نظام تربيتي و ترويج گفتمان انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد. همچنين توليد محتواي علمي، ايجاد تعامل و همکاري در سازمان دانشگاه فرهنگيان و مديران بخش هاي آموزش و پرورش از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره مي باشد. در ادامه اين مقاله به معرفي پروژه مهر ، سايت و نحوه ثبت نام، مراحل اجرايي و اعلام نتايج اين جشنواره پرداخته شده است.


معرفي پروژه مهر


پروژه مهر توسط سازمان دانشگاه فرهنگيان کشور با همکاري برخي از معاونت‌هاي وزارت آموزش و پرورش مانند معاونت پرورشي دانشگاه فرهنگيان، پژوهشگاه مطالعات و. برگزار مي شود. اين جشنواره اهداف مختلفي را در بر گرفته که برخي از مهم ترين آنها عبارتند از:



  • پرداختن به مهم ترين مسائل آموزش و پرورش

  • يافتن بهترين راه ها براي حل مسائل

  • پرداختن به مسائل گوناگون در سطوح مختلف نظام آموزشي و تربيتي

  • باز توليد محتواي علمي در جامعه فرهنگيان دانشگاهي

  • رواج گفتمان انقلاب اسلامي در بخش هاي مختلف تعليمي و تربيتي

  • ايجاد تعاون و همکاري بين سازمان دانشگاه فرهنگيان و مديران در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش


پروژه مهر علاوه بر اهداف مختلف، محورهاي گوناگوني را نيز شامل مي شود. شاخص ها و راهکارهاي مناسب تربيتي مطابق با محوريت دانشگاه فرهنگيان، ارائه راهکارهاي افزايش منابع مالي و نقش آنها در بهبود کيفيت بخش هاي آموزش و پرورش از جمله اين محورها مي باشد. علاوه بر اين جشنواره فرهنگيان علاقمند به کتاب و کتابخواني مي توانند در جشنواره کتاب سال معلم شرکت نمايند. از ديگر محورهاي پروژه مهر نيز مي ‌توان به موارد زير اشاره کرد:



  • افزايش همکاري خيرين مدرسه ساز

  • يافتن راهکارها براي افزايش هويت فردي و ملي دانش آموزان

  • بررسي نيازها و دغدغه هاي دانش آموزان

  • يافتن راهکارهاي مديريتي جهت استفاده از فضاي مجازي براي تعليم و تربيت

  • رفع موانع و تعامل بيشتر خانواده و مدرسه

  • شناسايي وضعيت و نقش ارزش هاي دفاع مقدس در بين دانش آموزان و تقوبت آن ها

  • افزايش ارتقاء، منزلت، جايگاه و انگيزه کاري فرهنگيان

  • آسيب شناسي فرهنگي، رواني و اجتماعي در بين دانش آموزان

  • ارائه راهکارهاي تربيتي و رفع شبهات ديني براي دانش آموزان

  • آينده نگري و بهبود فعاليت آموزش و پرورش مطابق با تحولات جهاني

  • تحقق تمدن نوين اسلامي


جديد ترين پروژه مهر در سال جديد توسط سازمان دانشگاه فرهنگيان حول دو محور برگزار خواهد شد. محور اول، چگونگي تحقق عدالت و نصيب، ويژه عموم فرهنگيان و فعالين عرصه تعليم و تربيت مي باشد. محور دوم صيانت و ارتقاء مقام، شان و منزلت معلم ويژه هيئت هاي انديشه ورز شبکه علمي دانشگاه فرهنگيان در قالب مقاله نويسي خواهد بود.


متقاضيان شرکت در جديد ترين پروژه مهر مي توانند مقالات علمي پژوهشي خود را در مهلت تعيين شده به سايت جشنواره به نشاني مربوطه ارسال نمايند.


جشنواره ادبي هنري سرباز ولايت در دو بخش ادبي و هنري برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند آثار خود اعم از شعر، دلنوشته، داستان کوتاه و. را به اين جشنواره ارسال نمايند. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مقاله زير را مطالعه نماييد.


سايت ثبت نام پروژه مهر


در گذشته متقاضيان براي شرکت در جشنواره هاي مختلف مي بايست آثار خود را از طريق پست به دبيرخانه جشنواره ارسال مي کردند. امروزه اين روند تغيير کرده و براي هر جشنواره اي يک سايت تخصصي ايجاد شده تا شرکت کنندگان بتوانند به راحتي آثار خود را در کوتاه ترين زمان به دبيرخانه جشنواره ها ارسال نمايند. بر همين اساس به منظور برگزاري هر چه بهتر پروژه مهر، سايت اين جشنواره به نشاني مربوطه راه اندازي شده است. در اين سايت، تمامي مراحل از ارسال آثار تا اعلام نتايج به صورت اينترنتي انجام مي شود.


بر اساس فراخوان منتشر شده از سوي سازمان دانشگاه فرهنگيان، متقاضيان شرکت در پروژه مهر بر اساس جدول زمان بندي شده تا تاريخ مذکور فرصت دارند تا آثار خود را براي شرکت در اين جشنواره ارسال نمايند. شرکت کنندگان براي شرکت در اين جشنواره مي بايست آثار خود را به صورت اينترنتي در سايت دبيرخانه به نشاني مربوطه بارگذاري نمايند. علاوه بر اين جشنواره علاقمندان به داستان نويسي و. مي توانند در جشنواره ادبي حيات نيز شرکت کنند.


بعد از بارگذاري آثار در سامانه پروژه مهر، ابتدا اين آثار در سطح استاني توسط داوران مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. بعد از عبور از اين مرحله، آثار برگزيده به مرحله کشوري راه پيدا مي کنند. بنابراين با توجه به اين موضوع، بهتر است که متقاضيان شرکت کننده در اين جشنواره، هر چه سريعتر نسبت به بارگذاري آثار و مقالات خود اقدام نمايند.


نکته قابل توجه ديگر اين است که شرکت کنندگان مي ‌توانند در زمان تعيين شده، مقالات بارگذاري شده خود را اصلاح کرده و يا مقاله ديگري را جايگزين نمايند. همچنين هر يک از متقاضيان بايد مقالات خود را به صورت انفرادي ارسال نمايند، يعني هر مقاله تنها بايد يک نويسنده داشته باشد. همچنين مي بايست در دو نسخه و دو فرمت ارسال گردد. نسخه اول با فرمت ورد و با مشخصات کامل، نسخه دوم نيز همان مقاله بدون مشخصات نويسنده با فرمت pdf باشد.


نحوه ثبت نام پروژه مهر


در رابطه با زمان ثبت نام پروژه مهر بايد خاطر نشان کرد که در حال حاضر اين جشنواره رسما آغاز شده و متقاضيان مي توانند تا آذر ماه مقالات خود را در سايت به نشاني مربوطه ثبت کنند. اما قبل از اين کار، مي بايست به ثبت نام در سامانه شعف بپردازند. در ادامه به مراحل تصويري ثبت نام پروژه مهر پرداخته شده است.


مراحل اجرايي پروژه مهر


پس از اين که شرکت کنندگان فرآيند ارسال مقالات خود را انجام دادند، مقالات به مرحله داوري مي رسند. نکته حائز اهميت در اين رابطه اين است که متقاضيان بايد حتما تا تاريخ تعيين شده مقالات خود را در سايت به نشاني مربوطه ارسال کنند، چرا که عدم ارسال تا تاريخ مذکور از شرکت افراد در جشنواره جلوگيري خواهد کرد.


داورها حدود يک ماه به بررسي مقالات ارسالي مي پردازند. در مورد نحوه بررسي داوران نيز بايد اشاره کرد که آن ها بر اساس بار علمي مقاله، منابعي که تحقيقات در آن صورت گرفته است، نحوه تاليف آن، شيوايي در رساندن منظور و بسياري از مواردي که همگي يک مقاله را از لحاظ علمي غني مي نمايند، مقالات را بررسي مي کنند.


هر داور مسئول بررسي تعدادي از اين موارد بوده و در انتها با نظر کلي داوران، فرد برتر انتخاب شده و در زمان ذکر شده در شبکه علمي فرهنگيان (شعف) نتايج اعلام خواهد شد. علاوه بر اين جشنواره، فرهنگيان علاقمند به موضوعات با محوريت مذهبي و ديني مي توانند در جشنواره گلدسته هاي سرو شرکت کنند.


پس از اين که مقالات توسط داورها مورد بررسي قرار گرفت و شخص برگزيده مشخص شد، برخي از مقالات چاپ شده تا عموم جامعه نيز بتوانند با نکاتي که در مقاله ثبت شده است، آشنا گشته و همچنين با نويسنده مقاله آشنا شوند. مقالات معمولا در سايت هاي خبري مورد تاييد و يا ساير مجلات به چاپ مي رسند.


جشنواره نوآوري در فرايند آموزش و يادگيري با تاکيد بر روش هاي تدريس تلفيقي و مسئله پرور با هدف کيفيت بخشي به فرايند آموزش و يادگيري، آشنايي با روش هاي تدريس تلفيقي، حل مسئله، يادگيري و. برگزار مي گردد. براي اطلاعات بيشتر مقاله زير را مطالعه کنيد.


اعلام نتايج پروژه مهر


در رابطه با نحوه اعلام نتايج پروژه مهر بايد گفت که متقاضيان شرکت در اين جشنواره تا تاريخ تعيين شده مي بايست آثار خود را به پورتال جامع دبيرخانه جشنواره به نشاني مربوطه ارسال نمايند. داوري آثار بعد از آن انجام شده و نتايج در سايت مذکور درج خواهد شد.


افرادي که جزو نفرات برتر انتخاب شوند، راهي مرحله کشوري شده و مقالات آن ها نيز جزو نمونه هاي برتر کشوري انتخاب و معرفي مي گردند. پس از اين که شرکت کنندگان مرحله کشوري را نيز پشت سر بگذارند، مقالات آن ها در پايگاه هاي خبري و علمي رسمي کشور چاپ مي گردد تا علاوه بر تجليل از افرادي که در اين زمينه تلاش کرده و به عنوان فرد برتر معرفي شدند، عموم مردم نيز با تلاش هاي اين افراد و اطلاعات علمي که با کوشش بسيار بدست آوردند، آشنا شوند.


پس از اعلام نتايج، آيين اختتاميه جشنواره در دوره استاني همزمان با هفته بزرگداشت دانشگاه انجام مي شود و در اين آيين از افراد برتر در اين زمينه تجليل به عمل خواهد آمد. علاوه بر اين جشنواره، جشنواره ملي رويش در جهت توسعه فرهنگي و اجتماعي برگزار مي شود و فرهنگيان مي توانند در آن شرکت نمايند.


سوالات متداول


1- ?? پروژه مهر چيست؟


?? پروژه مهر به منظور بررسي مسائل اساسي مربوط به آموزش و پرورش، يافتن راهکارهاي مناسب جهت پرداختن به اين مسائل در سطوح مختلف نظام تربيتي و ترويج گفتمان انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.


2- ?? محورهاي پروژه مهر چه چيز هايي هستند؟


?? افزايش همکاري خيرين مدرسه ساز، يافتن راهکارها براي افزايش هويت فردي و ملي دانش آموزان، بررسي نيازها و دغدغه هاي دانش آموزان و ساير محور در اين مقاله ارائه داده شده است.


3- ?? نحوه ثبت نام پروژه مهر چگونه است؟


?? داوطلبان ثبت نام پروژه مهر ابتدا بايد به ثبت نام در سامانه شعف بپردازند و ساير مراحل به همراه راهنماي تصويري در اين مقاله قرار داده شده است.


هيچ سناريويي براي تدريس مطلق نيست


بايد خاطرنشان شود که هيچ پروژه مهري را نمي توان به عنوان بهترين پروژه مهر در تمام موارد برگزيد. لذا آشنايي معلمان با پروژه مهر گوناگون ضروري به نظر مي رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشي تعيين شده ، الگوي مناسبي را به کار بندند. و در واقع هيچ پروژه مهري مطلق نيست


کدام بهتر است : آموختن نحوه ياد گيري يا آموزش درسي سنتي؟


حال بايد پرسيد چرا معتقدان به کاربرد پروژه مهر آموختن نحوه يادگيري را مؤثرتر از آموزش مطالب درسي مي دانند ؟


بروس جويس و مارشا ويل مولفان کتاب پروژه مهر باتوجه به تجارب علمي معلمان ، در حدود 20 پروژه مهر را به مربيان و معلمان معرفي کرده اند که در اين کتاب صرفأ به معرفي الگوهاي : 1. پيش سازمان دهنده 2. فردمداري و 3. مشکل گشايي اقدام مي گردد تا معلمان سخت کوش و پر تلاش با در نظر داشتن هدفهاي آموزش و پرورش ، توانايي و زمينه فکري و اطلاعات پايه اي دانش آموزان و شرايط و امکانات محيط آموزشي ، الگوي مورد نياز تدريس خود را انتخاب کرده و در چارچوب آن الگو ، فعاليتهاي آموزشي را پيش بيني و سپس اجرا نمايند .


اطلاعات بيشتر در مورد پروژه مهر


در مورد پروژه مهر بايد بدانيد که اين موضوع در نظام آموزشي کشور اهميت بالايي دارد. اين موضوع که گفته شد در نظام آموزشي کشور به اين معني نيست که در ديگر کشور ها از اهميت پاييني برخوردار است. در اصل اين طرح پروژه مهر از کشور هاي خارجي توسعه يافته به ايران راه يافته است.


پروژه مهر از جمله فعاليت هايي بود که اغلب در کشور هاي اروپايي به اجرا در مي آمد. اين فعاليت به شدت براي نظام آموزشي کشور ها مزيد فايده بود و پس از آن نيز کشور هايي که به دنبال توسعه و افزايش سطح آموزشي خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسيل بالاي اين سناريو استفاده کنند.


در کشور هاي مختلفي چون کره جنوبي، پروژه مهر با روش اروپايي به اجرا درآمد. يعني اينکه آنها در ابتدا نيروي هايي را براي يادگيري و آموزش پروژه مهر به کشور هاي اروپايي اعزام کردند و اين نيرو ها نيز پس از بازگشت توانستند آموزه هاي اروپايي خود را در کشور و نظام تحصيلي خود به اجرا بگذارند.


پروژه مهر چه چيزي است ؟


پروژه مهر تيتر فايلي ميباشد که در وبسايت ما وجود دارااست و در سال هاي اخير درباره با چگونگي تهيه معلمان و علم آموزان از طرف فراگيري و رويش ابلاغ شويد. پروژه مهر موضوعي ميباشد که درباره با آن پژوهش هاي متعددي نگارش مي‌شود. همينطور درباره با قضيه معلم پژوهنده و نظارت رابطه ها و تاثيرات آن‌ها بر روي هم نيز مکان بسي تفکر ميباشد. پژوهش گران در فن فراگيري مديريت همواره ارزيابي هاي علمي و پژوهشي خويش را درين ارتباط در معرض مخاطبين اين حرفه قرار داده اند. در نوشته‌ي علمي حاضر نيز کارايي شد‌ه‌است که‌اين قضيه بيشتر و با جزييات بيشتر توسعه و گسترش داده خواهد شد.


با اعتنا به نتيجه ها به دست آمده مي قدرت اظهار‌کرد نظرها دانشمندان فن فراگيري مديريت پيرامون مقوله هاي ارائه گرديده درين ارتباط تماما درست و مبني بر حقيقت ميباشد. از اين رو پيشنهاد ميشود مباحث پروژه مهر و معلم پژوهنده در مرکزها فراگيري بهتر و تحصيلات تکميلي مطرح خواهد شد. و حاصل پژوهش ها به طور پروپوزال هاي نظري ارائه شود.


يک آزمون طرح کنيد تا بتوانيد عملکرد دانش آموزان در ارتباط با بسته هاي يادگيري را ارزيابي کنيد . در ضمن بدين وسيله مي توانيد آن قسمت هايي که از نظر يادگيري براي دانش آموزان مشکل بنظر مي رسند را شناسايي کنيد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.نمونه آماده پروژه مهر?


9-دانش آموزان را راهنمايي کنيد .


هنگامي که از بسته هاي يادگيري موجود استفاده مي کنيد ، بهتر است دستورالعمل هايي را نيز براي بيان چگونگي استفاده از بسته هاي يادگيري در آنها بگنجانيد . علاوه بر اين ، اين راهنمايي ها باعث مي شود که نحوه يادگيري دانش آموزان و نيز قسمت هاي مهم بسته هاي يادگيري شناسايي شوند . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


10-چگونگي ارتباط بسته هاي يادگيري و رشته تحصيلي دانش آموزان را مشخص کنيد .


به ياد داشته باشيد که دانش آموزان بايد بدانند تا چه اندازه مطالبي را که از طريق بسته هاي يادگيري فرا مي گيرند با رشته تحصيلي اشان ارتباط دارد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


جهت دريافت پروژه مهر1403 به همراه اشانتيون برنامه سالانه و تقويم اجرايي کليک کنيد


جهت اجراي زيباي پروژه مهر رعايت نکات زير اامي است :


کلاس هاي درس را مي توان با استفاده از نمايش عملکرد دانش آموزان و ديگر مواد آموزشي از نظر بصري جذاب نمود .اگر راهنمايي هاي خود را هنرمندانه کنيد ، هر چيزي جذاب به نظر خواهد رسيد پس نگران اين موضوع نباشيد که داراي مهارت هاي هنري نيستند . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


1-تأکيد نمايش بايد بر روي عملکرد خود دانش آموزان باشد .


از کليه فعاليت ها ، نمونه هايي را براي نمايش دادن انتخاب کنيد . يکي از اهداف اين کار ارزش دادن به عملکرد دانش آموزان مي باشد . اگر مشاهده کرديد که دانش آموزان خوبي را آماده کرده اند ولي در ارائه آن ضعيف عمل نموده اند ، بهتر است از آنها بخواهيد تا کار را دوباره مرتب کنند تا احتمالأ از آن در يک نمايش ويژه استفاده کنيد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


2- از عکس ، قطعه هاي بريده شده رومه ها و مجلات استفاده کنيد


از عکس ، قطعه هاي بريده شده رومه ها و مجلات استفاده کنيد تکه هاي هنري ، باقيمانده پارچه ها و هر نوع مداد در دسترس ديگري براي ايجاد رنگ ، علاقه و جذابيت در کلاس درس استفاده کنيد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.پروژه مهر آماده تحويل?


تصاوير و اطلاعات مربوطه ديگر ، مي تواند نمايش را آموزنده و از نطر بصري برانگيزنده کند . نمونه هايي از آثار ديگران همچون نويسندگان ، شاعران ، دانشمندان و ديگر طراحان و هنرمندان مي تواند انگيزاننده و محرک مناسبي باشند . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


3-از نمايش براي مطلع کردن ديگران از عملکرد دانش آموزان کلاس استفاده کنيد .


جملات و عباراتي را تهيه کنيد که بوسيله بيان آنها ، اهداف و روش هاي انجام کار را روشن نماييد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


4-از کلاس بخواهيد از عملکرد خودشان را به نمايش بگذارند .


آنها از اين کار لذت خواهند برد . احساس مالکيت در آنها بوجود خواهد آمد ، اما فراموش نکنيد که چگونگي انجام کار را به آنها آموزش دهيد ، به آنها بياموزيد که چه بايد انجام دهند . گاهي اوقات خود آنها روش هاي جالبي را براي انجام اين کار کشف مي کنند که بايد آنها را مورد تشويق قرار داد و امکانات لازم را در اختيارشان قرار داد . از آنها بخواهيد که بخشي از کار را بر روي ديسک هاي کامپيوتري ذخيره کرده و براي آنها عناويني را در نظر بگيرند . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.


5-حروفچيني قوي و واضح ضروري است .


اگر مشاهده کرديد که حروفچيني مشکل است (که البته اين طور نيست ) مي توانيد از يک دستگاه استنسيل يا يک کامپيوتر استفاده کنيد . در صورت استفاده از يک کامپيوتر سعي کنيد که در يک نمايش از فونت هاي مختلف استفاده نکنيد و با تغيير اندازه و سبک مي توانيد ميزان تأثير را تغيير دهيد . گاهي اوقات حروفي بزرگ که دستنويسي شده اند و يا استفاده از حروف کج مي تواند نمايش شما را به عالي ترين درجه برساند . عناوين ساده را به صورت حروف درشت بنويسيد زيرا خط کشيدن زير عناوين ، ديگر قديمي بنظر مي رسد . اين امر جهت بهبود اجراي پروژه مهر 1403-404 تاثير عالي دارد.پروژه مهر 1403?


6-انتخاب زمينه بسيار مهم است .


اگر در استفاده از رنگ مشکي تيره شک داريد مي توانيد از مشکي شکري استفاده کنيد .


اگر مي خواهيد زمينه کار ، رنگي باشد ، بايد از يک رنگ غالب استفاده کنيد . قطعه هاي روشن را روي يک زمينه مشکي قرار دهيد و تکه هاي مشکي را روي يک زمينه سفيد قرار دهيد ، اگر زمينه سفيد است بهتر است دور حاشيه هاي مقواي سفيد (يا هر چيز ديگر ) خطوط مشکي ضخيمي را ترسيم کنيد . اين عمل باعث مي شود که کار ، برجسته و نمايان گردد . در ضمن با مقايسه با قاب ، هم ارزان تر است و هم وقت کمتري لازم دارد .


7-اگر از قاب استفاده مي کنيد ، در مورد اندازه خطوط حاشيه دقت کنيد .


اندازه حاشيه بايد در بالا و در دو طرف کار باهم برابر باشد ، ولي در پايان بايد اندکي پهن تر باشند . اين باعث مي شود که نقش تصوير و قاب درهم آميخته نشود .


8-مطلوب اين است که اطلاعات بصري زيادي در تصوير و نمايش مربوطه گنجانده شود .


نبايد تکه هاي کوچک کار ، قسمت اعظم زمينه را اشغال کنند و لبه ها و حاشيه هاي کار را خط کشي کنيد تا کار مرتب و منظم بنظر برسد . براي اين که نمايش تأثير بيشتري بر جاي بگذارد ، مي توانيد آن را به صورت مورّب نشان دهيد اندازه کار بايد متنوع باشد . در ضمن از تصاوير و اشکال مختلفي همچون دايره ها و بيضي ها مي توان براي قالب گذاري کار استفاده کرد .


9-به طور منظم در نمايش ها و تصاوير تغييراتي را بوجود آوريد .


تصاوير خيلي زود به چشم ديگران تکراري مي شوند ، گويي آنکه قسمتي از منظره موجود مي باشد . براي اجتناب از اين امر ، بايد لبه هاي کار را دائمأ تقيير داد و خطوط جديد تري استفاده کرد . در ضمن هيچ چيز بدتر از اين نيست که تصوير ژوليده و کثيف بنظر آيد ، پس در مرتب کردن آن دقت کنيد .


10-استفاده از حاشيه ، نمايش تصاوير را تقويت مي کند . شکل مناسبي را انتخاب کنيد و کپي زيادي از آن تهيه نماييد.


توجه توجه پيرامون پروژه مهر 1403


براي اينکه شما مدير عزيز راضي باشيد به همراه پروژه مهر 1403 برنامه سالانه و تقويم اجرايي نيز به صورت هديه خدمت شما عزيزان تقديم مي گردد.


جهت خريد پروژه مهر 1403 سال تحصيلي 1403-404 کاملترين نمونه در ايران با فرمت ورد و پاور پوينت قابل ويرايش آماده از اين قسمت اقدام نماييد.


جهت دريافت پروژه مهر1403 به همراه اشانتيون برنامه سالانه و تقويم اجرايي کليک کنيد


درباره سايت پروژه مهر 1403


سايت پروژه دي ال پيشرو در ارائه خدمات آموزشي و درسي به فرهنگيان عزيز مي باشد. همواره مي کوشيم به بهترين شکل ممکن اين تقاضا را در راستاي الگو برداري مدرسه نمونه پيش ببريم.


منبع : پروژه مهر


?

سناريو و الگوي تدريس : طرح درس سناريويي و سناريو درس پژوهي و سنا

مستند سازي تجربيات معلمان

طرح ياريگران زندگي در مدارس چيست | نمونه طرح , صورتجلسه , ابلاغ

پروژه مهر ابتدايي و متوسطه: گزارش و ابلاغ صورتجلسه مهر همه مقاطع

پروژه مهر 1403-1404 مدارس ابتدايي متوسطه اول و دوم فرم خام ابلاغ

طرح نماد دانش آموزان در مدارس ابتدايي ابلاغيه , صورتجلسات , پاور

نمونه کارهاي طرح بوم آموزش طرح برنامه ويژه مدرسه ?? | ? پشتيباني

پروژه ,جشنواره ,دانش ,کنيد ,استفاده ,آموزان ,دانش آموزان ,بهبود اجراي ,اجراي پروژه ,تاثير عالي ,عالي دارد ,بهبود اجراي پروژه ,سازمان دانشگاه فرهنگيان ,گفتمان انقلاب اسلامي ,نشاني مربوطه ارسال
مشخصات
آخرین جستجو ها