?


  


طرح درس تمام ساحتي چيست؟


طرح درس تمام ساحتي يک راهنماي دقيق معلم است که آنچه را که دانش آموزان بايد بياموزند، نحوه ارائه موضوع و اندازه گيري دستيابي به اهداف کلاس مشخص مي کند. صرف نظر از اينکه چه موضوعي تدريس مي شود، داشتن يک طرح درس تمام ساحتي با ارائه يک طرح کلي براي پيگيري در حين تدريس، فرآيند يادگيري را هدايت مي کند. برنامه ريزي دروس تضمين مي کند که هر ذره اي از زمان صرف شده در کلاس معني دار مي شود. معلم و دانش آموزان قطعاً مي دانند که در کلاس درس چه کار کنند.


طرح درس تمام ساحتي?


جزئيات طرح درس تمام ساحتي


جزئيات طرح درس تمام ساحتي ممکن است بسته به موضوعي که تدريس مي شود، ترجيح معلم و نيازهاي دانش آموزان کمي متفاوت باشد. لازم نيست همه جزئيات در برنامه درس باشد. اين بايد يک طرح کلي دقيق باشد که بر روي هر دوره ساخته شود و انتقال يکپارچه از يک درس به درس ديگر را فراهم کند.در سايت دانلود رايگان معلمان به ارائه نمونه هاي کاملي از طرح درس تمام ساحتي پرداخته ايم . اين طرح ها در سال هاي اخير مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.


چه چيزي در طرح درس تمام ساحتي گنجانده شده است؟


 


در حالي که برنامه هاي درسي ممکن است کمي با يکديگر متفاوت باشند، اجزاي مشترکي وجود دارند که هر کدام را مي سازند. اجزاء با هم کار مي کنند تا کيفيت کلي يک طرح درس تمام ساحتي را نشان دهند. اين امر به نوبه خود تعيين مي کند که چگونه به طور موثر از زمان کلاس استفاده مي شود و اهداف يادگيري به دست مي آيد.


 


يک طرح درس تمام ساحتي خوب که هم براي معلمان و هم براي دانش آموزان به خوبي کار مي کند بايد شامل موارد زير باشد.


 موضوع درس در طرح درس تمام ساحتي


موضوع درس و کلاسي که قرار است تدريس کنيد را مشخص کنيد. جزئيات بايد شامل واحد، شماره درس، دوره کلاس و موضوعي باشد که بايد در طول درس به آن پرداخته شود.


اهداف درس در طرح درس تمام ساحتي


اهداف درس مانند فريم اصلي کل طرح عمل مي کنند. تعيين اهداف مورد نظر در درس مهمترين بخشي است که شما را براي دستيابي به آنچه از کلاس انتظار مي رود راهنمايي مي کند. سه يا چهار هدف مرتبط را که انتظار مي رود دانش آموزان در پايان درس به آنها برسند را با دقت يادداشت کنيد. اهداف بايدمشخص، قابل اندازه گيري، قابل دستيابي، واقع بينانه و محدود به زمان باشند و از ديدگاه يادگيرنده نوشته شوند.


 وسايل کمک آموزشي | در طرح درس تمام ساحتي


ابزارهايي را که براي تسهيل يادگيري با جلب توجه دانش آموزان خود استفاده خواهيد کرد، فهرست کنيد. مواد آموزشي بايد با محيط يادگيري و همچنين سطوح يادگيري دانش آموزان تطبيق داده شود. از عکس‌ها، فلش کارت‌ها، نقاشي‌ها، ورق‌هاي ديواري، نمودارها و نمودارها گرفته تا اشياء واقعي، معلم فقط بايد آنچه را که درس استفاده مي‌کند بنويسد.


 روش درس در طرح درس تمام ساحتي


مراحل جلسه کلاس مانند چارچوب درس است. رويه درس بايد براي هماهنگ کردن مراحل اصلي درس زير انجام شود:



  • مرحله گرم کردن - که در آن بايد در يک جمله نحوه آماده سازي دانش آموزان را براي درس جديد به اشتراک بگذاريد.

  • ارائه - حداقل سه مرحله متمرکز براي معرفي محتواي درس که در چارچوب برجسته شده است، داشته باشيد. ارائه بايد طوري باشد که توجه دانش آموزان را در حين چکش زدن به اهداف درس خود جلب کند.

  • تمرين - مي توانيد اين مرحله را به روش هاي کنترل شده، هدايت شده و رايگان تقسيم کنيد. يک جمله بنويسيد که نحوه پوشش هر نوع را نشان دهد.


 ارزيابي


مرحله ارزشيابي داراي دو دسته است:



  • ارزشيابي – نحوه اطمينان از دستيابي دانش آموزان به اهداف تعيين شده در ابتداي درس را بنويسيد. ممکن است سؤالاتي داشته باشيد که دانش آموزان به صورت کتبي به آنها پاسخ دهند، يا به صورت شفاهي، تکاليف خانگي يا هر چيزي را که به درستي نشان مي دهد دانش آموزان تا چه حد به اهداف درس دست يافته اند، ارائه دهيد.

  • خودارزيابي – شما به عنوان يک معلم، بايد پس از پايان درس، زماني را براي تأمل در مورد آن اختصاص دهيد. بنويسيد که اوضاع در کلاس چگونه پيش رفت. آيا اهداف درس به خوبي محقق شد؟ در غير اين صورت، براي رسيدن به اهداف درسي چه کارهاي بيشتري بايد انجام داد؟


 زمان بندي


در طول درس خود، براي مديريت کارآمد زمان، مشخص کنيد که هر مرحله چه زماني طول مي کشد و به زمان بندي آن متعهد شويد. در صورت امکان، در کنار هر مرحله، کار يا فعاليت، زمان مشخصي داشته باشيد.


چگونه يک طرح درس تمام ساحتي عالي بسازيم


ايجاد يک طرح درس تمام ساحتي مؤثر مستم آن است که مؤلفه هاي مناسبي را که براي آموزش کلاس خود نياز دارند، شناسايي کنيد. اين به درک اهداف درس و توانايي هاي دانش آموزان شما اهميت مي دهد. در حين ساختن يک طرح درس تمام ساحتي، هدف کلي بايد ايجاد انگيزه در دانش آموزان براي يادگيري و حفظ آنچه تدريس مي شود باشد.


طرح درس تمام ساحتي?


براي رسيدن به يک طرح درس تمام ساحتي عالي به مراحل زير تکيه کنيد .


 نيازهاي دانش آموزان خود را بشناسيد


چه در حال معرفي مبحث جديد باشيد و چه کارهايي را که قبلاً انجام داده ايد مرور مي کنيد، بايد دانش آموزان را درک کنيد و به آنها بگوييد که از درس چه انتظاري دارند. اين به آنها کمک مي کند در حين رسيدن به اهداف کلاس متمرکز بمانند.


وقتي دانش‌آموزان خود را در کل فرآيند مشارکت مي‌دهيد، آن‌ها را به آنچه که مي‌خواهيد آموزش دهيد علاقه‌مندتر مي‌کند. موضوع درس را با آنها در ميان بگذاريد و طرح کلي را که ارائه خواهيد کرد، ارائه دهيد. حتي مي توانيد با بحث در مورد برخي رويدادهاي تاريخي مرتبط، استخراج فرمول از ابتدا و غيره موضوع را به صورت غيررسمي معرفي کنيد.


اهداف طرح درس تمام ساحتي را مشخص کنيد


به عنوان يک معلم، چه چيزي را مي خواهيد تا پايان کلاس انجام دهيد؟ موارد خاصي را که دانش آموزان شما بايد تا پايان درس بدانند فهرست کنيد. اهداف دوره بايد تا حد امکان ساده و مشخص، قابل اندازه گيري، قابل دستيابي، واقع بينانه و محدود به زمان) باشد. با ارائه يک نماي کلي از موضوعات يا ايده هاي اصلي تا پايان درس، آنچه را که مي خواهيد به آن برسيد، مشخص کنيد.


منابع و موادي را که براي درس نياز داريد فهرست کنيد


فکر کنيد و فهرست کنيد که چه چيزي در طول دوره براي دستيابي به اهداف تعيين شده استفاده مي شود. اينها ممکن است شامل موادي مانند کاغذ، خودکار و خط کش باشند. ساير منابع فناورانه مانند رايانه ها و ابزارهاي يادگيري بازي سازي شده ممکن است بخشي از طرح درس تمام ساحتي باشند.


 جدول زماني در طرح درس تمام ساحتي را برنامه ريزي کنيد


در صورتي که ممکن است موضوع مورد نظر در زمان تعيين شده قابل نتيجه گيري نباشد، طرح درس تمام ساحتي خود را به بخش ها تقسيم کنيد. اين به شما اين امکان را مي دهد که دانش آموزان را به خوبي درگير کنيد و ايده ها يا نکات اصلي را در طول کلاس به اشتراک بگذاريد. برنامه ريزي جدول زماني تضمين مي کند که اهداف درس در مدت زمان تعيين شده برآورده مي شوند.را امتحان کنيد و يک طرح درس تمام ساحتي عالي بسازيد تا گام به گام محتواي درس خود را مشخص کنيد.


طرح درس تمام ساحتي چيست و چگونه مي توان آن را ساخت؟


طرح درس تمام ساحتي يک راهنماي روزانه معلم براي آنچه دانش آموزان بايد بياموزند، چگونه آموزش داده مي شود و چگونه يادگيري اندازه گيري مي شود، است.برنامه هاي درس با ارائه طرح کلي براي پيگيري هر دوره کلاس به معلمان کمک مي کند تا در کلاس درس مؤثرتر باشند.


اين تضمين مي‌کند که هر ذره‌اي از زمان کلاس صرف آموزش مفاهيم جديد و بحث‌هاي معنادار مي‌شود - نه اينکه آن را در لحظه کشف کنيد!


موثرترين طرح درس تمام ساحتي داراي شش بخش کليدي است:



  • اهداف درس

  • اامات مرتبط

  • مواد درسي

  • روال درس

  • روش ارزيابي

  • انعکاس درس


از آنجايي که هر بخش از يک طرح درس تمام ساحتي نقشي در تجربه يادگيري دانش آموزان شما دارد، مهم است که با يک برنامه روشن در ذهن به آنها نزديک شويد.


بياييد با بخش اول هر طرح درس تمام ساحتي شروع کنيم


اهداف درس


اهداف درس، آنچه دانش آموزان پس از اتمام درس قادر به انجام آن خواهند بود را فهرست مي کند.


اين اهداف به شما اين امکان را مي دهد که به راحتي متوجه شويد که آيا درس شما به طور موثر مفاهيم و مهارت هاي جديدي را به دانش آموزان آموزش داده است يا خير.


تعيين نکات اوليه براي يک درس مي تواند طاقت فرسا باشد. اما وقتي فرآيند را به مراحل تقسيم کنيد، مي توانيد برنامه ريزي درسي را ساده و مؤثر کنيد.


ابتدا، بهتر است اهداف درس خود را به عنوان اهداف کلاس و دانش آموزان خود در نظر بگيريد.


يکي از محبوب‌ترين استراتژي‌هاي هدف‌گذاري،  معيارهايي است  که تضمين مي‌کند هدف‌ها متمرکز هستند.


در زمينه برنامه ريزي درسي، مي توانيد از معيارهاي مختلف براي تعيين اهداف درس خود استفاده کنيد:


 



  • آيا هدف  مشخص است ؟

  • آيا هدف  قابل اندازه گيري است ؟

  • آيا هدف  براي همه دانش آموزان قابل دستيابي  است؟

  • آيا هدف  به کلاس و دانش آموزان شما مرتبط  است؟

  • آيا هدف  براي همسويي با طرح درس تمام ساحتي شما مبتني بر زمان است؟

  • براي هر هدف، مهم است که با عملي شروع کنيد که مربوط به کارهايي است که دانش آموزان بايد بتوانند بعد از درس انجام دهند. بسته به موضوعي که تدريس مي کنيد و سطح دانش دانش آموزان شما، اين اقدامات متفاوت خواهد بود.

  • هنگام ايجاد اهداف درس خود، به خاطر داشته باشيد که اندازه گيري موفقيت دانش آموزان زماني که اهداف خاصي داريد آسان تر است.

  • هنگامي که اهداف درس خود را کنار هم قرار داديد، وقت آن است که آنها را با بخش بعدي طرح درس تمام ساحتي خود مرتبط کنيد - اامات مربوطه!


 


 اامات مرتبط در طرح درس تمام ساحتي


اامات مرتبط  استانداردهاي ملي، ايالتي يا مدرسه اي هستند  که به شما ديکته مي کنند که چه چيزي را بايد در يک کلاس تدريس کنيد.


اگر يک دوره آموزشي تدريس مي کنيد، احتمالاً بايد دروس خود را با  اامات گواهينامه  نيز مرتبط کنيد.


هر درسي که تدريس مي کنيد بايد به شما کمک کند تا به آن نيازها برسيد. فهرست کردن آن‌ها در برنامه‌هاي درسي به شما کمک مي‌کند ضمن تمرکز بر هدف نهايي کلاس، آن اامات را برآورده کنيد!


علاوه بر اين، برخي از مديران از معلمان مي‌خواهند که به طور مشخص نشان دهند که چگونه استانداردهاي دوره را در هر درس تدريس مي‌کنند. اگر آنها را در برنامه هاي درسي خود قرار دهيد، يک مرجع سريع براي اثبات اينکه در توپ هستيد، دريافت خواهيد کرد!


هنگامي که استانداردهاي دوره يا موارد گواهينامه را در برنامه درس خود فهرست مي کنيد، هوشمندانه است که از سيستم سازماني دقيق موجود در استانداردهاي خود استفاده کنيد تا مطمئن شويد کلاس شما همسو است.


اگر طرح کلي استانداردهاي دوره خود را نداريد، از معلم ديگري يا مدير خود بپرسيد که کجا مي توانيد آنها را پيدا کنيد.


براي دريافت جزئيات اامات گواهينامه، وب سايت ارائه دهنده گواهينامه را براي طرح کلي امتحان يا طرح آزمون بررسي کنيد.


چيدمان هر طرح درس تمام ساحتي با توجه به نيازهاي شما مي تواند کار خسته کننده اي باشد، اما در نهايت به شما کمک مي کند تا سازماندهي شده و با آنچه که قرار است آموزش دهيد هماهنگ باشيد!


طرح درس تمام ساحتي?


 مواد درسي در طرح درس تمام ساحتي


بخش سوم طرح درس تمام ساحتي شما فهرست مطالبي است که براي تدريس درس و سنجش نتايج دانش آموز به آنها نياز داريد.


اين بخش شما را آماده مي کند تا هر روز دروس خود را ارائه دهيد. بدون اين ليست، ممکن است به طور تصادفي فراموش کنيد که يک سند مهم را چاپ کنيد يا از سبد خريد لپ تاپ مشترک خارج شويد!


انواع متداول مواد درسي در طرح درس تمام ساحتي عبارتند از:



  • جزوات دانش آموزي

  • کتاب هاي درسي

  • وسايل کمک بصري

  • روبريک هاي درجه بندي

  • بسته هاي فعاليت

  • کامپيوتر / تبلت


فهرست مطالب براي هر درس بستگي به اين دارد که قصد داريد چه چيزي تدريس کنيد، چگونه آن را تدريس کنيد و چگونه اهداف درس را اندازه گيري کنيد.


به همين دليل، بسياري از معلمان فهرست مطالب درسي خود را همراه با روند درسي خود تهيه مي کنند!


 روش درس


روال درس شما توضيحي عميق از چگونگي پيشرفت درس در کلاس است.


روال درس اساساً دستورالعمل هاي گام به گام است که شما را در همه چيز از زماني که دانش آموزان وارد کلاس مي شوند تا زماني که زنگ در پايان دوره به صدا در مي آيد، راهنمايي مي کند.


اين هوشمندانه است که در اين بخش از طرح درس تمام ساحتي خود بسيار دقيق باشيد. پس از همه، مواردي وجود خواهد داشت که معلم يا جايگزين ديگري بايد براي شما پر کند!


هنگام نوشتن رويه درس خود، بايد نوع فعاليت هايي را انتخاب کنيد که به دانش آموزان در رسيدن به اهداف درس کمک کند.


براي انجام در طرح درس تمام ساحتي ، مي توانيد به ليستي از سوالات پاسخ دهيد، از جمله:



  • چگونه موضوع را معرفي مي کنيد؟

  • بهترين راه براي آموزش اين اطلاعات به دانش آموزان چيست؟

  • چگونه مي توانيد حل مسئله و تفکر انتقادي را با هم ترکيب کنيد؟

  • چه سناريوهاي واقعي مربوط به اين موضوع است؟

  • آيا اين موضوع براي کار گروهي مناسب است؟


همچنين ايده خوبي است که بدانيد معلمان ديگر چگونه به موضوعات در کلاس درس مي پردازند . مي توانيد اين کار را با صحبت با همکاران، پيوستن به يک انجمن آنلاين، يا جستجوي ايده هاي درسي در وبلاگ هاي آموزشي انجام دهيد.


بسياري از معلمان پس از نوشتن يک پيش نويس تقريبي از روش درس خود، آن را بر اساس يک استراتژي تدريس مشخص ترسيم مي کنند.


به عنوان مثال، مي‌توانيد برنامه‌ريزي کنيد که دانش‌آموزان هنگام ورود به کلاس، چه تمريني را انجام مي‌دهند، چگونه در يادگيري محتواي اصلي دوره کلاس پيش مي‌روند، و چگونه دانش‌آموزان را تشويق مي‌کنيد تا در مورد آموخته‌هاي خود تأمل کنند. شما همچنين مي خواهيد برنامه ريزي کنيد که چگونه يادگيري را در پايان کلاس و در دوره هاي کلاس آينده تقويت کنيد.


براي انجام اين دروس، معلمان از روش‌هاي مختلفي از سخنراني گرفته تا ارائه چند رسانه‌اي و همچنين فعاليت‌هاي فردي و گروهي استفاده مي‌کنند. اينکه کدام روش مي خواهيد استفاده کنيد اغلب بسته به نوع مطالب تدريس شما، مدت زماني که براي پوشش دادن آن داريد و دانش و مهارت خاصي که مي خواهيد مطابق با استانداردهاي خود بر آن تأکيد کنيد، متفاوت است.


در نهايت، شما مي خواهيد بسنجيد که آيا دانش آموزان شما از طريق ارزيابي هاي تکويني و جمعي به اهداف درس دست يافته اند يا خير.


 روش ارزيابي


روش ارزيابي اندازه گيري مي کند که آيا دانش آموزان شما اطلاعات يک درس را ياد گرفته اند و به اهداف درس شما رسيده اند يا خير.


روش هاي ذکر شده در طرح درس تمام ساحتي شما اغلب  ارزشيابي تکويني است و از درس به درس متفاوت است.  براي شروع، ده‌ها روش براي اندازه‌گيري يادگيري دانش‌آموز از طريق ارزشيابي تکويني وجود دارد.


برخي از رايج ترين گزينه هاي ارزيابي در طرح درس تمام ساحتي عبارتند از:



  • آزمون ها

  • فعاليت هاي دستي

  • تکاليف نوشتن

  • ارائه هاي گروهي

  • برگه هاي خروج

  • نوشته هاي مجله کلاس


علاوه بر اين، روش ارزيابي شما ممکن است يک تکليف در کلاس يا تکليف باشد که دانش آموزان قبل از کلاس بعدي آن را تکميل کنند.


هنگام انتخاب روش ارزيابي، مهم است که اهداف درس خود را در نظر بگيريد.


اگر هدفي با درک يک مفهوم مرتبط بود، ارزيابي را در نظر بگيريد که دانش آموزان را مم به توضيح آن مفهوم مي کند. اگر هدف اين بود که دانش‌آموزان يک مهارت را نشان دهند، يک ارزيابي طراحي کنيد تا تأييد کنيد که مي‌توانند آن مهارت را انجام دهند.


همچنين، در حالي که بسياري از ارزيابي ها در يک کلاس نمره مي گيرند، ارزشيابي هاي تکويني هميشه نيازي به درجه بندي ندارند!


در نهايت، هدف از اين ارزيابي اين است که دانش آموزان شما بر اساس نحوه ارائه اطلاعات شما، چقدر مطالب درس را ياد گرفته اند. اين اندازه‌گيري به شما کمک مي‌کند تا هر طرح درس تمام ساحتي را با بازتاب درس بپيچيد.


 بازتاب درس


بخش انعکاس درس از يک طرح درس تمام ساحتي، معلمان را تشويق مي کند تا در مورد چگونگي بهبود يک درس پس از اتمام آن يادداشت برداري کنند.


در اين مرحله، درس شما داراي اهداف روشن، برنامه اي براي تدريس و راهي براي ارزيابي يادگيري دانش آموزان است. اما اگر به طور انتقادي در نظر نگيريد که آيا موفق شده ايد يا خير، به دانش آموزان آينده خود آسيب مي رسانيد!


هنگام تکميل انعکاس درس، از خود سؤالاتي بپرسيد:



  • آيا بخشي از درس بيشتر از حد انتظار طول کشيد؟

  • آيا بخشي وجود داشت که دانش آموزان در مورد آن کمک زيادي خواستند؟

  • آيا دانش‌آموزان بدون مشکل اطلاعات را بررسي کردند؟

  • آيا دانش آموزان درگير و علاقه مند به درس بودند؟

  • آيا اهداف توسط اکثر (يا همه) دانش آموزان برآورده شد؟


اساساً، شما مي خواهيد هر بخشي از درس خود را که مطابق انتظار پيش نرفت، يادداشت کنيد.


علاوه بر اين، ثبت ايده هايي براي بهبود يا تعديل در اين بخش نيز هوشمندانه است. به اين ترتيب، وقتي در آينده براي تدريس دروس خود مي رويد، تمام اطلاعات براي بهبود را در يک مکان در اختيار داريد!


درس ها فقط آغاز هستند


طرح درس تمام ساحتي اولين گام در ايجاد يک طرح درس تمام ساحتي کامل براي يک کلاس است.


آن‌ها جزئياتي را بررسي مي‌کنند که تضمين مي‌کند اطلاعات درست را در زمان مناسب به دانش‌آموزان خود آموزش مي‌دهيد، و با ارائه يک نقشه راه به شما که هر روز آن را دنبال کنيد، حرفه شما را ساده مي‌کنند.


اما در مورد تصوير بزرگ چطور؟ اين يکي از سخت ترين بخش هاي تدريس براي مربيان در سراسر جهان است. اين فقط درس هاي فردي نيستند که به توجه شما نياز دارند - بلکه کل کلاس است!


براي انجام اين کار، بايد يک طرح درس تمام ساحتي ايجاد کنيد.


يک طرح درس تمام ساحتي همه چيزهايي را که براي آموزش کل کلاس نياز داريد را پوشش مي دهد. يک طرح درس تمام ساحتي جامع بيش از يک دسته از برنامه هاي درسي، به عنوان يک نقشه راه براي آموزش دوره شما و آماده کردن هر دانش آموز براي موفقيت عمل مي کند.


پس از کجا شروع ميکني؟ هنگامي که در مورد چگونگي ايجاد يک طرح درس تمام ساحتي مطالعه مي کنيد ، هنگام ساختن يک دوره کامل که با اطمينان استانداردهاي آموزشي شما را برآورده مي کند، عناصر کليدي را کشف خواهيد کرد که تفاوت را ايجاد مي کنند.


طرح درس تمام ساحتي?


نکات مورد توجه در طرح درس تمام ساحتي


به خاطر داشته باشيد که برنامه هاي درسي شما ممکن است لازم باشد در ارتباط با موادي که توسط دولت مورد استفاده قرار مي گيرد، ايجاد شود.


اگر برنامه ريزي درسي واقعاً براي شما بي نتيجه و بيهوده است، نگران نباشيد. بسياري از معلمان جديد فکر مي کنند در ابتدا احساس مشغله کاري دارند – به خصوص زماني که کلاس ها طبق برنامه پيش نمي روند. خوشبختانه، هنگامي که يک سال تدريس را تمام کرديد، يک سال کامل درس براي استفاده خواهيد داشت!


برنامه‌هاي درسي معمولاً يک دوره کلاسي را پوشش مي‌دهند، اگرچه يک درس پيچيده‌تر ممکن است به 2 تا 3 روز نياز داشته باشد. اگر زنگ خطر آتش سوزي وجود داشته باشد، يا برخي از مسائل رفتاري که نياز به توجه دارند، يا مجبور باشيد به دليل يک رويداد در سطح مدرسه، برنامه خود را تغيير دهيد، ممکن است يک طرح درس تمام ساحتي به چندين کلاس وارد شود.


الگوهاي درسي زيادي وجود دارد که مي توانيد به صورت آنلاين پيدا کنيد، يا مي توانيد از ساير معلمان بپرسيد که از چه فرمتي استفاده مي کنند. اگر هنوز در حال يادگيري معلم شدن هستيد، نگران ايجاد يک قالب طرح درس تمام ساحتي به تنهايي نباشيد. هر مدرسه اي که استخدام کنيد، قالب جهاني آن را به شما مي دهد.


طرح هاي درسي که با هم هماهنگ مي شوند در يک طرح واحد گردآوري و مونتاژ مي شوند . شما يک سند به سبک طرح درس تمام ساحتي براي طرح واحد خود ايجاد خواهيد کرد.


منبع :طرح درس تمام ساحتي


?

سناريو و الگوي تدريس : طرح درس سناريويي و سناريو درس پژوهي و سنا

مستند سازي تجربيات معلمان

طرح ياريگران زندگي در مدارس چيست | نمونه طرح , صورتجلسه , ابلاغ

پروژه مهر ابتدايي و متوسطه: گزارش و ابلاغ صورتجلسه مهر همه مقاطع

پروژه مهر 1403-1404 مدارس ابتدايي متوسطه اول و دوم فرم خام ابلاغ

طرح نماد دانش آموزان در مدارس ابتدايي ابلاغيه , صورتجلسات , پاور

نمونه کارهاي طرح بوم آموزش طرح برنامه ويژه مدرسه ?? | ? پشتيباني

تمام ,دانش ,کنيد ,ساحتي ,آموزان ,کلاس ,تمام ساحتي ,دانش آموزان ,برنامه ريزي ,اندازه گيري ,داشته باشيد ,تمام ساحتي عبارتند ,خاطر داشته باشيد ,قابل اندازه گيري،
مشخصات
آخرین جستجو ها